بزرگسالانورزش سالگی

۵ اشتباه رایج که باعث از بین رفتن تمرین در خانه شما می شود

 

  • ۱-گرم نکردن بدن:

گرم کردن برای هر نوع تمرینی که انجام می دهید ضروری است گرم کردن در واقع بدن شما را برای انجام یک تمرین شدید آماده می کند و باعث افزایش جریان خون در عضلات و افزایش ضربان قلب می شود ، در نتیجه خطر آسیب دیدگی را کاهش می دهد. بنابراین حتی اگر در خانه تمرین می کنید ، قبل از تمرین ، باید گرم شوید.

گرم کردن
  • ۲-نداشتن یک برنامه تمرینی :

برنامه ریزی هنگام ورزش در خانه به همان اندازه مهم است. وقتی به باشگاه یا هر کلاس تناسب اندام می روید ، لازم نیست نگران همه این موارد باشید زیرا مربی شما این موارد را برنامه ریزی می کند . وقتی خودتان در خانه کار می کنید ، باید نیازهای خود را مشخص کنید. دریک روز نمی توانید انواع تمرینات را انجام دهید. یک هدف تعیین کنید و تمرینات مناسب برای هدف تمرینی خود را از قبل طراحی و برنامه ریزی کنید.

برنامه تمرینی

۳-به الگوی صحیح حرکات توجه نمی کنید

در باشگاه های بدنسازی یکی از وظایف مربی نظارت بر انجام صحیح حرکات است و شما از این بابت نگرانی ندارید ولی در خانه شما خودتان باید بر انجام شکل صحیح حرکات نظارت داشته باشید زیرا در غیر اینصورت باعث آسیبهای جدی به مفاصل و عضلات می شود.

الگوی صحیح حرکات

۴-تمرین خود را بیش از حد پیچیده می کنید

همیشه سعی کنید تمرینات خود را تا حد ممکن ساده انجام دهید. ممکن است به ورزشهایی مختلفی مانند یوگا یا پیلاتس یا پیاده روی علاقه داشته باشید ، اما همه را با هم مخلوط نکنید. هر بار یک چیز را امتحان کنید. برخی از افراد حتی عادت دارند هر ورزشی را که در  اینستاگرام یا یوتیوب خود می بینند امتحان کنند. اگر به تازگی وارد دنیای تناسب اندام شده اید و دانش محدودی در مورد انواع تمرینات دارید ، بهتر است اصول را رعایت کنید. برای رسیدن به اهداف ورزشی نیاز به انجام تمرینات پیچیده نیست با همین تمرینات ساده وبه شکل اصولی می توانید به اهداف خود دست یابید. مراقب باشید که لزوما هر تمرین ورزشی که در فضاهای مجازی مشاهده می کنید اصولی و مناسب نیستند.

تمرینات ساده ورزشی

۵- فقط تمرینات کاردیو انجام می دهید

تمرینات کاردیو سرگرم کننده و جذاب به نظر می رسند. ضربان قلب شما افزایش می یابد ، احساس می کنید که آدرنالین شما افزایش می یابد و مقدار زیادی کالری می سوزانید. اما مهم است که بدانیدکاردیو تنها نوع ورزش نیست. شما تمرینات قدرتی را نیز به طور روزمره در برنامه تمرینی خود بگنجانید. به خصوص برای افراد در سنین میانسالی و سالمندی انجام تمرینات مقاومتی بسیار ضروری و حیاتی است.

کاردیو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا