تازه های علم ورزشورزش گفتار

چرا به عقب راه برویم؟

 

چرا به عقب راه برویم؟ در ظاهر، ممکن است راه رفتن به عقب بی فایده به نظر برسد. ولی چندین مزیت برای سلامت جسمی و روحی دارد. یک راه ساده ای است که می توانید عضلات مختلف را به چالش بکشید و ذهن خود را مجبور کنید که تمرکزکرده و عملکرد متفاوتی داشته باشد. راه رفتن به عقب فواید زیادی برای ذهن و بدن شما دارد.

فواید ذهنی:

افزایش حس آگاهی بدن

افزایش هماهنگی بدن

به جلوگیری از خستگی تمرینی کمک می کند

خلق و خوی کلی را بهبود می بخشد

به چرخه خواب کمک می کند

مهارت های تفکر شما را تقویت می کند و کنترل شناختی را افزایش می دهد

حواس را تحت فشار قرار می دهد و بینایی را بهبود می بخشد

فواید جسمانی:

قدرت عضلات پا را که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند افزایش می دهد

به بازسازی آسیب های زانو کمک می کند

تکنیک و فرم راه رفتن را بهبود می بخشد

به تعادل کمک می کند

کالری می سوزاند

به شما کمک می کند که وزن کم کنید

استخوان ها و عضلات را تقویت می کند

سطح انرژی را افزایش می دهد

متابولیسم بدن را بالا می برد

راه رفتن به عقب کالری بیشتری می سوزاند. حرکت معکوس باعث می‌شود که قلب سریع‌تر از حرکت رو به جلو پمپاژ کند، به این معنی که در مدت زمان کوتاه‌تری از یکی از فواید تمرین کاردیو بهره برده و  متابولیسم سریعتر افزایش می یابد.

راه رفتن به عقب برای تعادل عالی است. بدن شما عادت دارد بدون فکر به سمت جلو حرکت کند. اما هنگامی که جهت را تغییر می دهید، مرکز ثقل بدن خود را کمی به سمت پایین منتقل می کنید و برای حفظ تعادل خود به ثبات بیشتری نیاز دارید. همیشه از ایمن بودن مسیر مطمئن شوید تا از سقوط جلوگیری کنید.

عقب رفتن حواس را قوی می کند. از آنجایی که با منطق ما مغایرت دارد، گام برداشتن برعکس، مهارت های تفکر شما را تقویت می کند. ، هوشیاری بدن را افزایش می دهد و بینایی شما را بهبود می بخشد.

راه رفتن به عقب برای مفاصل و پشت مفید است. اگر هر نوع آسیب کمر یا زانو دارید، راه رفتن به عقب برای شما مفید است. راه رفتن به سمت عقب به دامنه حرکتی کمتری در مفاصل نسبت به راه رفتن به جلو نیاز دارد و تراز لگن را نسبت به مفاصل در ستون فقرات تغییر می دهد – به طور بالقوه باعث کاهش درد کمر می شود.

راه رفتن به عقب برای انعطاف و قدرت شگفت انگیز است. پیاده‌روی به سمت عقب به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، چهار روز در هفته، می‌تواند عضلات همسترینگ را تقویت کند .

عقب رفتن روال عادی حرکت را به چالش می کشاند.در واقع نوعی هنجارشکنی الگوی حرکتی است. اگر از تمرینات قدیمی خسته شده ایدمعکوس کردن راه رفتن نه تنها با طیف وسیعی از فواید برای ذهن و بدن همراه است، بلکه فعالیت‌های شما را با هم مخلوط می‌کند و از یکنواختی جلوگیری می‌کند .

مزایای دیگر

در حالی که راه رفتن عادی (حرکت رو به جلو) کاری است که ما هر روز بدون هیچ فکر آگاهانه انجام می دهیم، راه رفتن به عقب می تواند باعث افزایش استقامت پا و ظرفیت هوازی شود. این به این دلیل است که با به چالش کشیدن بدن خود، آن را مجبور می کنید تا با خواسته های جدید و ناآشنا سازگار شود، که باعث بهبود و رشد آمادگی جسمانی می شود.

مطالعه ای که در مجله Biomechanics Trusted Source منتشر شد نشان داد که دویدن به عقب باعث کاهش درد قدامی زانو در مقایسه با دویدن به جلو می شود. مطالعه دیگری که در مجله بین المللی پزشکی ورزشی منتشر شد نشان داد که ترکیبی از دویدن به عقب و پیاده روی ممکن است آمادگی جسمانی قلبی تنفسی را بهبود بخشد و ترکیب بدن را تغییر دهد.

بدن شما با راه رفتن به عقب آشنایی کمتری دارد، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که در مدت زمان کوتاه تری از مزایای قلبی عروقی و کاهش وزن بیشتری بهره مند شوید. این موضوع باعث می شود تمرینات شما کارآمدتر شود.

راه هایی برای امتحان کردن راه رفتن به عقب

تلاش برای دویدن به عقب در خارج خانه مثلا در پارک مطمئناً امکان پذیر است، اما ممکن است استفاده از تردمیل ایمن تر باشد. ممکن است تردمیل به دلیل داشتن نرده ها و یک مکان ثابت  میتواند ایمن تر باشدو باعث بهبود تواناییهای قلبی عروقی شود.

برای راه رفتن یا دویدن روی تردمیل باید با احتیاط عمل کنید. با تردمیل با سرعت آهسته شروع کنید و سپس تا یک پیاده روی سریع ادامه دهید. اگر احساس می کنید کمی از کنترل خارج شده اید، سرعت را پایین بیاورید. روی هر قدم  تمرکز کنید به یاد داشته باشید که ایمنی حرف اول را می زند. از آهسته شروع کنید و سپس با راحتی بیشتر آن را افزایش دهید.

دویدن به عقب

همانطور که روی تردمیل به سرعت های بیشتر می رسید، می توانید دویدن به عقب را امتحان کنید. این شکل از دویدن در واقع استرس کمتری به زانوهای شما نسبت به دویدن سنتی  یا رو به جلو وارد می کند و برای کسانی که زانو درد دارند،  ایده آل است. دردویدن به عقب، ایمنی را در اولویت قرار دهید. در صورت نیاز از نرده های روی تردمیل استفاده کنید.

دویدن به عقب

می توانید در سالنهای بزرگ ویا در فضای باز مثل پارک دویدن رو به عقب را نیز امتحان کنید همه در ابتدا با راه رفتن یا دویدن به عقب کمی حس عجیب و غریب دارند. اما خیلی زود، از ان لذت می ببرید، زیرا عضلات مختلف به روشی جدید درگیر می شوند.

منابع:

Barton, N., Roos, P. E., & van Deursen, R. W. (2012, June). Patellofemoral joint compression forces in backward and forward running. Journal of Biomechan. ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22503882
Mayo Clinic Staff. (2016, March 19). Walking: Trim your waistline, improve your health
Stimulate your fitness IQ by walking backward. (2012, December 14)

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا