برنامه تمرینیورزش سراکاهش وزن

چه نوع تمریناتی باعث کاهش چربی دور شکم می شوند

تمرینات ورزشی شدید و بخصوص تمرینات اینتروال با شدت بالا باعث کاهش چربی دور شکم بیشتری نسبت به ورزش‌های با شدت متوسط می‌شوند. که این موضوع مربوط به توزیع گیرنده‌های بتا آدر نرژیک در بدن است. توزیع این گیرنده‌ها در ناحیه‌ی دور شکم نسبت به چربیهای زیر پوستی بیشتر بوده و با توجه به اینکه کاتکولامینها با اتصال به گیرنده‌های بتا آدر نرژیک باعث افزایش لیپولیز می‌شوند. چون در تمرینات با شدت بالا کاتکولامینها افزایش بیشتری می‌یابند. بنابراین کاهش چربی دور شکم در این تمرینات بیشتر است. تعدادی از این تمرینات در زیر آمده است:

انجام روزانه۳۰ دقیقه تمرینات هوازی با شدت بالا کمک زیادی به کاهش وزن بخصوص کاهش چربی دور شکم می کند و یک روش خوب برای کاهش دور کمر است. برخی از این تمرینات شامل:

دویدن، دوچرخه سواری، شنا، تمرینات Fitness، کوهنوردی و…

تمرینات یاHIIT نوعی از تمرینات کاردیو با شدت با هستند.

  • تمرینات کاردیو و تمرینات مقاومتی بصورت ترکیبی در یک جلسه تمرینی

نمونه از تمرینات مانند ترکیب حرکات شکم مثل انواع کرانچ، کرانچ پهلو، پلانک و.. به همراه برپی، کوهنوردی، جامپینگ اسکوات، جامپ لانج و …

ABS-workout
  • استفاده از دستگاههای ورزشی جهت انجام ورزش های هوازی مثل تردمیل، الپتیکال ، دوچرخه ثابت

نکته۱: به همراه یک برنامه ورزشی منظم، استفاده از یک رژیم غذایی سالم(چربی کم، میان وعده های سالم، سبزیجات و میوه های تازه، آجیل و دانه هاو…) از اهمیت بالایی برخوردار است.

تغذیه مناسب برای کاهش چربی دور شکم

نکته۲ : در نظر داشته باشید در برنامه تمرینی هفتگی خود باید تمرینات هوازی و قدرتی را بگنجانید. انجام تمرینات مقاومتی به تنهایی باعث تجمع چربی، عدم افزایش آمادگی قلبی عروقی شده و تمرینات هوازی به تنهایی باعث از دست رفتن عضلات می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا